cyklovýlety

cyklotrasy

cyklovýlety

osada U lesa
Druhý víkend v září vyjíždíme na dvoudennní výlet na Vranovskou přehradu. Naše představa je projet se, ochutnat letošní burčák, podívat se zajímavé místa a stavby s vědomím, že na projetí a poznání celého Národního parku Podyjí je potřeba týdenní pobyt.
Ubytování jsem zajistil v chatové osadě " U lesa ", blízko hlavní pláže. V počtu šesti jsme obsadili jednu z chatek a po ubytování sedáme na kola. Vyjíždíme po značené cyklotrase č. 48 do obce Lesná a následně po č.5007 do vesnice Podmolí.

MAPA

Nový hrádek

Následuje první zastavení v Hospůdce u rybníka. Honza s Radkou usedají ke Stolu lhářů lháře a dávají si oběd a k pití burčák. My ostatní se přidáváme. Během jídla se objeví místní hasiči, naštěstí nehoří, jen obcházejí vesnici a zvou na hodovou zábavu. Takže nám k jídlu hraje dechovka, dokonce se i tančilo.
Zelená turistická značka nás vede dál ke zřícenině Nový hrádek. Přijíždíme a nelitujem. Krásná příroda, hrad stojí na skále nad meandrující Dyjí, pěkný výhled a odborný výklad průvodců o historii hradu nás zaujme.

muzeum motocyklů

Dalším místem, kde zastavujem je mlýn v Lesné a o pár metrů dál muzem motocyklových veteránů patřící mezi největší expozice v Čechách. Dnešní projížďku ukončujeme průjezdem po hrázi přehrady, já ještě s neúspěšným koncem vyjednávám zítřejší plavbu lodí. Chtěl jsem jet na hrad Bítov jednu cestu po vodě. Takže druhý den opět na kolech jedeme kolem přehrady na zříceninu Cornštejn a končíme u hradu Bítov. Já z Honzou se vracíme pro auta stojící v osadě a ostatní čekají na hradě. V okamžiku odjezdu domů se rozprší, ale to jsme všichni v autech a před námi je 150km cesta domů.