cyklotrasy v okolí

rozcestník stránek

cyklotrasa č.14

cyklotrasa č.13

Délka trasy 59km, doporučuji horská kola, za deště nesjízdná, mapa nebo GPS nutná.
úsek Svatý Štěpán, žel.st. - Pěňažná.(7,6km)
Na Vlárský průsmyk se dopravíme vlakem, cílová stanice Sv. Štěpán. Po turistické červené nahoru na vrchol Javorník a dál k místu Peňažná, což je místo tradičního setkání Čechů a Slováků. Setkání pořádají obce Rokytnice a Horná Súča. Lidé z obou stran hranice se zde každoročně schází, aby v přátelském duchu absolvovali zajímavý program plný kulturních vystoupení a soutěží pro děti i dospělé. Například v přetahování se lanem přes státní hranici.
úsek Pěňažná - Žítková.(10,2km)
Lesní cesta po hřebenech lemovaná hraničními kameny. Souvislý les však brání jakemukoliv výhledu, ale stejně je třeba dávat pozor na cestu. Vyjeté koleje plné vody po lesních strojích střídají úzke pěšiny mezi mladým porostem. Po pěti kilometrech začíná oddechová asfaltka, cesta se srovná a zvýší se i cestovní rychlost. Je zde i odbočka do obce Pitín.(žel.st.) Přijíždíme nad obec Žitková, les končí a příroda konečně nabízí první panorama. Červená turistická značka míří zase někam do lesa, my však sjíždíme dolů do na začátek obce.
úsek Žítková - rozcestí Na Trojáku.(8,6km)
Pokračujeme dál po silnici a znovu se setkáváme s červenou značkou, která nás provází od začátku cesty. Jěště nác dovede nás kolem opuštěného lomu Rasová ke stejnojmennému motorestu, kde končí. Nový dvůr (Rasová - místní označení tohoto místa) je křižovatkou jak pro pěší tak i pro cyklisty. Do Bojkovic (žel.st.) vede cyklotrasa č.5056 a zelená turistická, setkávají se u zámku Nový Světlov a do Nivnice - trasa č.8. K rozcestí Troják to máme jen2,5km. stoupání.
úsek rozcestí Na Trojáku - Kamenná bouda (po našem Kamená búda).(14,9km)
V celém tomto úseku nás navádí další turistická červená značka. Zpočátku jedeme lesní cestou, důkladně poničenou těžaři dřeva. Se stoupáním na Studený vrch se navíc hlásí první známky únavy. Na rozcestí Březová (BUS) je velkou zkouškou odolat další cyklosměrovce a sjet dolů do Uh.Brodu. Projedeme místo Dubina s odbočkami do obcí Korytná a Strání a následně Hrabina s odbočkou na cyklotrasu č.5052 směrem na obec Slavkov. Jedeme poslední mírné stoupání a přijíždíme ke Kamené búdě.
úsek Kamená búda - Velká nad Veličkou (žel.st.). (17,4km)
Posledmí část je v klesajícím trendu, vedoucí po zpevněném povrchu. Projíždíme chatovou oblastí Vápenky, obcí Súchovké mlýny a vjíždíme do Javorníku. Při pravém břehu řeky Veličky končíme trasu na náměstí ve Velké nad Veličkou. Většinu času tohoto úseku máme v zádech vrchol Velká Javořina s mohutným ocelovým vysílačem.

MAPA TRASY
rekreační středisko, Vápenky
další odkazy:
infocentrum, Brumov - Bylnice
fotky ze setkání "Peňažná 2008"